Toimitusehdot

Yleistä

Verkkokaupan tuotteita myy Käsityöliike Somikki Oy, y-tunnus 0215034-4 (ALV-numero FI02150344). Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Toimituskulut eivät sisälly tuotteiden hintaan. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin ja toimitusehtoihin ilman ennakkoilmoitusta. Tilaamisen yhteydessä sitoudut voimassa oleviin toimitusehtoihin, jotka koskevat kaikkia Käsityöliike Somikin verkkokaupasta toimitettuja tuotteita. Nämä ehdot ovat voimassa, ellemme sovi erikseen muita ehtoja kanssasi.


Tilauksen tekeminen

Verkkokaupan kautta tilauksen tekeminen on helpoin ja nopein tapa. Pakkaamme ja lähetämme verkkokauppatilauksia liikkeen aukioloaikoina. Pyrimme lähettämään tuotteet mahdollisimman nopeasti, jopa samana arkipäivänä tai 1-2 arkipäivän kuluessa.

Tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Voit halutessasi rekisteröityä Käsityöliike Somikin verkkokauppaan, jolloin pääsen katsomaan tilaustietojasi. Ilmoitathan aina puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi, jotta voimme lähettää sinulle tilausvahvistuksen sekä toimitusilmoituksen seurantakoodeineen. Saapumisilmoituksen saat tekstiviestitse tai sähköpostitse. Ongelmatilanteissa olemme sinuun yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse. 

Voit tehdä tilauksen myös sähköpostitse info@somikki.fi ja puhelimitse 08-3113330 . Vastaamme puheluihin liikkeen aukioloaikoina arkisin klo 10-17 ja lauantaisin klo 10-14. Kerrothan tilatessasi haluamasi tuotteet, määrät ja valitsemasi postitustavan. Sähköpostitse ja puhelimitse ainoa maksutapa on ennakkolasku, ja tuotteet toimitetaan kun lasku on maksettu ja maksu näkyy tilillämme (ks. tarkemmat maksutiedot Ennakkomaksu-maksutavan kohdalta).

Kaikki tuotteet ovat saatavilla sekä verkkokaupasta että Oulun keskustassa sijaisevasta kivijalkaliikkeestä, joten varasto on molempien yhteinen. Näet tuotteiden saatavuustiedot ja varastossa olevan määrän verkkokaupasta, ja sama määrä tuotteita löytyy myös liikkeestämme. Yhteisen varaston vuoksi, joskus voi käydä niin, että tuote on päässyt loppumaan vaikka se näkyykin verkkokaupasta tilattavana. Tällöin tarjoamme sinulle puuttuvan tuotteen tilalle korvaavia ja samanhintaisia tuotteita tai hyvitämme rahat sinulle. Jos emme tavoita sinua yhteydenotosta huolimatta, lähetämme tilauksesi ilman puuttuvia tuotteita. Teemme kaikkemme, jotta ostoskokemuksesi on mukava ja saamme näin myös itse hyvän mielen jokaisesta lähetetystä tilauksesta ja tyytyväisestä asiakaasta!

Mikäli et löydä etsimääsi verkkokaupastamme, ole meihin puhelimitse tai sähköpostilla yhteydessä. Myymälämme tuotevalikoima on laajempi, joten verkkokaupasta ei ole saatavilla kaikkia tuotteita. Näitä tuotteita ovat muun muassa kansallispuvut ja niiden tarvikkeet, ryijyt ja ryijytarvikkeet, kirjontalankat ja käsityökankaat, ontelokuteet, piirretyt liinapakkaukset, paperinarut sekä valmisneuleet. Kysy siis rohkeasti!

Tuotekuvat ja -kuvaukset ovat meille tärkeitä. Olemme valinneet lankojen kuvat niin, että ne kuvaavat lankaa ja sen väriä mahdollisimman tarkasti. Tästä huolimatta värit ja niiden sävyt saattavat vaihdella eri tietokoneiden näytöillä ja etenkin käsinvärjätyissä langoissa kun jokainen vyyhti on uniikki. Jos langan väri mietityttää autamme mielellämme ja lähetämme lisäkuvia esimerkiksi sähköpostilla.

Joskus tilaamaasi lankaa ei ole saatavilla koko määrää samasta värierästä. Jos ero erien välillä on iso, pyrimme ilmoittamaan tästä ennen tilauksen toimittamista, jotta tilaukseen voi tarvittaessa tehdä muutoksia. Pyydämme kuitenkin tilauksen saavuttua vielä tarkistamaan lankojen erät, jos ostat lankaa isompaan työhön. Voit raidoittaa erän vaihtokohtaa tai käyttää eri erän langat vaikka hihansuihin.


Maksutavat

Voit maksaa tilauksesi useilla eri maksutavoilla heti tilatessasi tai laskulla/osamaksulla, jolloin maksat vasta saatuasi tuotteet. Valitset maksutavan tilauslomakkeella ja tilauksen vahvistamisen jälkeen siirryt maksamaan tilauksen. 


Klarna Checkout 

Klarna Checkoutin kautta voit valita maksuvaihtoehdoksi maksamisen kotimaisten verkkopankkien, korttimaksujen sekä Klarna laskun ja osamaksun kautta.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Käsityöliike Somikki Oy:n yleiset ehdot.

Voit maksaa myös suoraan verkossa verkkopankkien verkkomaksun kautta.
Voit maksaa Käsityöliike Somikin tilauksen seuraavien pankkien kautta: Osuuspankki, Nordea, S-pankki, Ålandsbanken, Aktia, Handelsbanken, Danske Bank, Pop-pankki, Säästöpankki.

Tai kortti maksulla, tällöin syötät kenttään korttisi tiedot ja maksu veloitetaan suoraa korttisi tililtä. Verkkokauppamme hyväksyy yleisimmät Visa- ja Mastercard-kortit.


Klarna Lasku & Klarna Erämaksu

Klarna Laskulla voit maksaa tilauksesi paketin mukana tulevalla Klarna Laskulla 14päivän maksuajalla. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa maksukorttisi tietoja ja saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä (Huom! Ei koske ennakkotilauksia, vaan ne laskutetaan heti). Katso tarkemmat ehdot Klarnan sivuilta. 

Klarna Erämaksu on osamaksuvaihtoehto, joka on suunniteltu niihin tilanteisiin, kun haluat itse päättää, millaisissa kuukausierissä lyhennät tilauksesi loppusummaa. Kaikki Klarna Erämaksulla maksetut ostokset yhdistetään yhdelle kuukausilaskulle. (Huom! Ei koske ennakkotilauksia, vaan ne laskutetaan heti!). Sinun ei tarvitse luovuttaa maksukorttisi tietoja. Katso tarkemmat ehdot Klarnan sivuilta.


Ennakkolasku
Jos edellä mainitut maksutavat eivät käy, ja haluat maksaa tilauksesi tilisiirrolla, tee tällöin tilaus sähköpostitse (tai puhelimitse, mutta suosittelemme sähköpostia, jotta tilauksestasi jää selvä merkki järjestelmäämme). Lähetämme ennakkolaskun sinulle sähköpostitse tai tarvittaessa postitse.  Varaamme tuotteita 14 vrk laskutuspäivästä. Tuotteet toimitetaan, kun maksu näkyy tilillämme. Huomioithan, että toimitusaika saattaa olla hieman pidempi, riippuen pankkien maksuliikenteen nopeudesta. Jos haluat tuotteet pikaisesti, suosittelemme tekemään ja maksamaan tilauksen verkkokaupan kautta!


Toimitus

Me Käsityöliike Somikissa teemme parhaamme, että saat tilauksesi jopa 1-2 päivän kuluttua tilauksesta! Pakkaamme ja lähetämme verkkokauppatilauksia liikkeen aukioloaikoina. Pyrimme lähettämään tuotteet mahdollisimman nopeasti, jopa samana arkipäivänä tai 1-2 arkipäivän kuluessa. Huomioithan, että toimitamme tilauksia vain Suomeen!

Toimitus on ilmainen, kun tilauksen loppusumma alennusten jälkeen ylittää 60 €


Toimitus Matkahuollon noutopisteisiin (Matkahuolto Lähi-paketti) 5,50 €
Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset). Matkahuollon toimitusaika-arvio on 1-2 arkipäivää siitä, kun Matkahuolto rekisteröi paketin kuljetettavaksi. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Voit seurata paketin kulkua lähetystunnuksella osoitteessa matkahuolto.fi.


Toimitus Postin noutopisteisiin (Postipaketti) 6,90 €
Kotimaan postipaketit toimitetaan haluamaasi Postin pakettiautomaattiin tai toimipisteeseen. Postin toimitusaika-arvio on 1-2 arkipäivää siitä, kun Posti rekisteröi paketin kuljetettavaksi. Paketeille saat seurantatunnuksen sähköpostitse, ja tilauksen saapumisesta noutopisteeseen ilmoitetaan tekstiviestitse/sähköpostitse. Pakettia säilytetään noutopisteessä 7 vrk sen saapumisesta.


Nouto myymälästä 0€
Tee tilaus verkkokaupassamme ja maksa tuotteet valintasi mukaan verkkokaupan tarjoamilla maksutavoilla ja nouda ne myymälästämme. Voit tehdä ostoksia Käsityöliike Somikin verkkokaupassa milloin vain ja noutaa tuotteet liikeestämme silloin, kun se sinulle parhaiten sopii. Nouto myymälästä-toimitustapa on ilmainen. Palvelun avulla voit hyödyntää myös sellaiset tarjouksemme, jotka ovat voimassa vain verkkokaupassa. Palvelu toimii seuraavasti: Tilaa ja maksa tuotteet Käsityöliike Somikin verkkokaupasta ja valitse toimitustavaksi nouto myymälästä. Saat ilmoituksen, kun olemme keränneet tilauksen ja se on valmis noudettavaksi. Säilytämme tilaustasi, kunnes pääset noutamaan sen.

Ota noutaessasi mukaan henkilöllisyystodistus sekä tilausvahvistus joko tulosteena tai puhelimessa. Jos joku muu kuin tilaaja noutaa tilauksen, pyydämme ilmoittamaan noutajan nimen tilauksen lisätiedoissa tai erikseen sähköpostitse. Voit noutaessasi vielä täydentää ostostasi tarvittaessa tai vaihtaa tuotteita toisiin. Jos tarvitset lisäneuvoja tai apua, auttamme sinua niin tilausvaiheessa kuin myymälässämme.


Mikäli toimitusajoissa on tavallisesta poikkeavaa pidempää viivettä, siitä ilmoitetaan verkkokaupan etusivulla tai henkilökohtaisesti sähköpostitse tai puhelimitse. Tilaukset ovat perillä toimitustavasta riippuen tavallisesti 1-3 arkipäivän kuluttua lähetyspäivästä.

Pakkaamme tuotteet postituspusseihin ja pahvilaatikoihin. Tuotteet pakataan mahdollisimman tiiviisti ekologisista syistä. Vältä leikkaamasta paketteja auki saksilla etteivät pakkauksessa olevat tuotteet vahingoitu!


ToimitustapaAlle 60 € tilausYli 60 € tilaus
Toimitus Matkahuollon noutopisteisiin5,50 €0 €
Toimitus Postin noutopisteisiin6,90 €0 €
Nouto myymälästä0€0€


Toimitusaika

Pääsääntöisesti toimitusaika on 1-3 vuorokautta, mutta voi vaihdella tuotekohtaisesti tai toimitustavoittain.


Palautusoikeus

Mikäli haluat palauttaa tuotteen ole aina ensin yhteydessä meihin puhelimitse tai sähköpostilla!

Käsityöliike Somikin verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen, 14 vuorokauden palautusoikeus tilauspäivämäärästä lukien. Kauppa on peruttava kirjallisesti eli tee palautusilmoitus info@somikki.fi.Emme vastaa virheettömän tuotteen palautuksesta aiheutuneista kuluista.

Sinun on palautettava tuotteet Käsityöliike Somikille viipymättä ja kuitenkin viimeistään 14 päivän sisällä siitä, kun olet vastaanottanut tuotteet. Voit tehdä yhden palautuksen tilausta kohti palauttamalla tilauksen kaikki tuotteet tai osan tuotteista. 

Kun palautat tuotteita, tarkistamme mahdolliset alennukset ja edut, kuten paljousalennukset ja toimituskuluedut. Huomioithan, että jos palautat osan tilauksesta, jonka arvo on yli 60 € oikeuttaen ilmaiseen toimitukseen, ja palautuksen jälkeen tilauksen arvo jää alle 60 €:n, tällöin sinulle palautettavasta summasta vähennetään toimituskulut valitun toimitustavan mukaan (Matkahuolto 5,50 € / posti 6,90 €). Myös jos palautat osan tuotteista, hyvitämme vain palautettavien tuotteiden hinnan.

Palautusoikeus ei koske juuri sinulle räätälöityjä erikoistilauksia eikä ennakkotilauksia (langat tai värit, joita muuten ei ole valikoimassa, suuret määrät tiettyä tuotetta) tai tuotepaketteja. 

Palautamme peruutetusta tilauksesta saamamme maksut (lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet asiakkaan valitsemasta muusta kuin tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta) ilman aiheetonta viivytystä. Maksu palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme saaneet tuotteet takaisin tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteet takaisin.

Pyydämme säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät asiakirjat huolellisesti, kunnes olet saanut meiltä tiedon palautuksen vastaanottamisesta. Rahat palautuvat sinulle sillä maksutavalla, jolla olet ostanut tuotteen.

Voit palauttaa vain avaamattomia, kokeilemattomia ja ehjiä tuotteita. Palautusoikeus koskee vain myyntikelpoisia, ehjänä perille saapuneita palautettavia tuotteita. Langoissa vyötteiden tulee olla paikoillaan ja vyyhtien/kerien ehjiä, muissa tarvikkeissa pakkauksen on oltava myyntikunnosssa. Tilauksen pakkausmateriaali, esim. kuplamuovi tai pakkauspaperi ei ole edellä mainittu pakkaus. Jos palautettua tuotetta on vastoin asiakkaan huolenpitovelvollisuutta käytetty, Käsityöliike Somikillla on oikeus periä tuotteen arvonalennus aina täyteen hintaan asti sekä lisäksi palautuskulut.

Palautus Postiin

Jos olet tilannut tuotteet postitse, voit palauttaa ne posteihin tai siihen automaattiin, josta noudit paketin (käytä tällöin koodia, jonka sait ennen noutoa tekstiviestitse).


Palautus Matkahuoltoon

Jos olet tilannut tuotteet Matkahuollon kautta, voit palauttaa ne Matkahuollon asiointipisteisiin. Jos haluat palauttaa Matkahuollon automaattiin, josta noudit paketin, sinun tulee olla yhteydessä meihin, jotta voimme lähettää sinulle asiakaspalautusosoitekortin, joka täytyy tulostaa paketin päälle.


Tuotteiden vaihtaminen
Tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta, mutta voit palauttaa tilauksesi tuotteita em. palautusehtojen mukaisesti 30 pv sisällä ja tilata uudet tuotteet tilalle verkkokaupasta normaalisti.


Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus

Toimipaikasta palautuva, asiakkaan noutamatta jättämä paketti, josta ei ole tehty palautusilmoitusta ei ole palautus. Vähennämme palautumisesta aiheutuvina kuluina tilauksen toimituskuluja vastaavan summan ennen maksun palautusta.


Virheelliset osoitetiedot tai väärä puhelinnumero

Asiakkaan tilauksensa yhteydessä antamien virheellisten osoitetietojen tai virheellisen puhelinnumeron vuoksi palautuneet lähetykset eivät oikeuta maksuttomaan palauttamiseen. Tarkasta huolellisesti tilauksen yhteydessä antamasi tiedot jotta tilaus saapuu perille; osoitetiedot ja etenkin pakettiautomaattilähetyksien osalta antamasi puhelinnumero. Kirjoitusvirhe on virhe mikäli se aiheuttaa lähetyksen palautumisen lähettäjälle.


Alaikäiset asiakkaat

Alle 18-vuotias saa tehdä itse pieniä ostoksia, mutta isompiin tilauksiin tarvitsee vanhempien suostumuksen. Yli 15-vuotias saa käyttää omia ansiotulojaan myös merkittäviin ostoksiin. Verkkokaupassa on mahdotonta valvoa näitä asioita, mutta jos oma alaikäinen huollettavasi on tehnyt luvatta merkittäviä ostoksia, ota yhteyttä mahdollisimman pian niin puramme kaupan toimituskuluja myöten. Alaikäiselle emme myy laskulla. Lasku-vaihtoehtojen käyttäminen edellyttää henkilötunnuksen antamista. 


Oliko saamasi tuote väärä tai vahingoittunut?

Jos tilauksesi mukana tullut tuote on väärä tai vahingoittunut tai tuotteita puuttuu, ilmoitathan siitä välittömästi meille sähköpostitse info@somikki.fi tai puhelimitse liikkeen aukioloaikoina 08-311 3330 Tarkistathan tilaamiesi tuotteiden kunnon heti paketin saavuttua. Jos tilaukseen on eksynyt vääriä tai viallisia tuotteita tai tuotteita puuttuu kokonaan, lähetämme korvaavat tuotteet ilman erillisiä kuluja sinulle.

 Jos paketti on vahingoittunut kuljetuksessa ja tuotteita puuttuu / tuotteet ovat vahingoittuneet, tee reklamaatio välittömästi paketin toimittajalle ja ilmoita siitä meille, mielellään heti noutaessasi/saadessasi paketin. Saat lopullisen korvauksen kuljetuksessa vahingoittuneesta tuotteesta paketin kuljettajan eli Postin tai Matkahuollon kautta. Vastuumme virheellisestä tuotteesta rajoittuu enimmillään asiakkaan tuotteesta maksamaan kauppahintaan.


Puikko- ja koukkureklamaatiot

Puikoissa ja koukuissa ilmenevät valmistusviat (lohkeamat tms.) korvataan silloin, kun vika ilmenee alle 6 kk sisällä ostohetkestä (Knit Prolla poikkeava takuu 3 vuotta). Korvaamme vain settien vialliset puikot. Ota yhteyttä sähköpostitse info@somikki.fi saadaksesi ohjeet tuotteiden vaihtamiseen. Ilmoitathan samalla, milloin olet puikot ostanut, jotta löydämme tilauksesi helpoiten. Liitä viestin mukaan kuva viallisesta puikosta. Selvästi poikki katkenneita puikkoja/koukkuja takuu ei valitettavasti kata. Osa sukkapuikkoseteistä sisältää 6. puikon. Jos tällaisen sukkapuikkosetin yksi puikko on viallinen, sitä ei korvata, koska 6. puikko on mukana korvaamassa mahdollisia pienimpiä puikkoja koskevia vikoja. 

Asiakaspalvelu

Mikäli tilauksen teossa tai toimituksessa on ongelmia, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Käsityöliike Somikki

Kirkkokatu 29 

90100 Oulu

p. 08 3113330

Sähköposti: info@somikki.fi